Sport en bewegen

De lessen bewegingsopvoeding worden afwisselend door Michel en Koen met veel passie gegeven.

• De kleuters krijgen wekelijks twee uur bewegingsopvoeding.
    Hiervoor moet geen turnpakje worden voorzien.
    De kinderen uit het derde kleuterklasje kunnen tweewekelijks ook genieten van een zwembeurt. Hierbij worden de eerste ‘stappen’ gezet binnen het zwemmen en bevorderen we vooral de watergewenning.
  • In de lagere school krijgen de leerlingen twee lesuren per week bewegingsopvoeding en ook tweewekelijks een zwembeurt. Hier kan enkel om medische redenen en met een doktersattest een vrijstelling voor gegeven worden.
    • Voor deze turnlessen is een turnpak noodzakelijk:
      een donker broekje, een zwart turntruitje en sportschoenen.

• Het zwart turntruitje met logo van de scholengemeenschap krijg je gratis. Enkel wanneer je het verliest, wordt er verwacht dat een nieuw turntruitje aangekocht wordt (€ 10). Wanneer het turntruitje te klein is kan het, na een wasbeurt, ingeruild worden voor een groter.
      • We vinden sportschoenen steviger en beter voor de voeten van de leerlingen dan een gewone turnpantoffel. Zorg ervoor dat de sportschoenen non-marking zolen hebben, zodat je probleemloos de sportzaal van het BLOSO-complex kan betreden tijdens de sportnamiddagen.
    • Voor de zwemlessen hebben de kinderen nood aan:
      • Een zwembroek (spannende short) of badpak.
      • Het gebruik van een zwembril is aan te raden.
      • Een badmuts is niet verplicht.

We proberen als school zo veel mogelijk deel te nemen aan sportwedstrijden die plaatsvinden buiten de schooluren, zoals verscheidene loopcriteria georganiseerd door de gemeente De Haan of netbal- en voetbaltornooien.

Ook wordt er jaarlijks deelgenomen aan de sportdag die georganiseerd wordt door de gemeente De Haan.