De inrichting

Onze school bestaat uit twee verschillende gebouwen die via verschillende gangen met elkaar verbonden werden. Op al die gangen komen tal van deuren uit. Telkens je één van die deuren opent, zie je een wereld opengaan: verrassend, leerrijk, uitdagend! Ook zijn er een heleboel trappen. Stevige trappen, statig en kloek. Ze leiden ons veilig, geborgen en stapsgewijs doorheen ons onderwijsconcept. Als je met vaste tred de lange gang doorstapt, valt ruimte op en een pak creativiteit. Creatief zijn is verder lopen dan je in eerste instantie wilde. Nieuwe dingen bedenken en maken.

Onze school biedt hiertoe veel ruimte, onze deur staat alvast open.

Ruimte voor spelen, leren en leven

Onze school straalt ruimte uit. Licht en een veelheid aan diverse werkplekken kenmerken onze moderne school. Binnen voorziet het schoolgebouw ons van een eigen sportzaal met bijhorende kleedkamers, ruime klassen, een grote zolderloft die ruimte biedt voor creatievere projecten, een eetzaal/leefruimte, een open klas voor onze kleuterwerkgroep. Kinderen kunnen er zich thuis voelen binnen onze open en geborgen huiselijke sfeer. De school ligt bovendien in het hart van Wenduine, dichtbij zee, strand en duinen. Vlot en veilig bereikbaar is dit binnen het verstedelijkte kustlandschap een unicum. Onze ruime school biedt dan ook extra kansen om te komen tot samenwerking en solidariteit, plezier beleven aan iets samen doen, creativiteit aanwakkeren, zelfstandig zijn, durven, in overleg kunnen handelen en beslissen.

Ruimte voor buitenleven en spelen

De grote speelplaats werd recentelijk, in 2017, volledig aangepast aan de noden van de kinderen op onze school. Zo hebben we nu een mooi onderscheid tussen het vrij spelen in het groene gedeelte van de speelplaats, alsook het ruime sportveld waar kinderen o.a. kunnen voetballen, basketballen, lopen en verschillende groepsspelletjes kunnen spelen. In het groene gedeelte van de speelplaats vinden we een buitenkeukentje, een speelberg, een apenparcours, een afgebakend domein voor de schooldieren, picknicktafels op het buitenterras, een speelhuisje met bijhorende spelotheek en een wilgenhut waarin de kinderen kunnen ontspannen. Een schat aan impulsen daagt hen uit.

Bij onguur weer biedt de ruime overkapping bovendien kansen om toch even buiten te zijn om er te spelen, te verzamelen of een frisse neus te halen.

Voor de allerkleinsten hebben we ook een aparte binnentuin, die voorzien is van een grote zandbak en speelmogelijkheden zoals speelhuisjes en glijbanen.